Glazbeni sadržaji
Posebna vrsta pjevanja koja svojim jedinstvenim i nadahnutim zvukovima govori o dubokoj starosti i vrijednoj tradiciji. Pratnju križonoše, pored pjevača i odgovarača, upotpunjuju nositelji ferala i ceroja u bijelim tunikama dajući još jedno upečatljivo obiljžje ove procesije.
Gospin plač predstavlja središnji dio procesije te se pjeva pri obilasku svake postaje. Ovaj arhaični jednoglasni korizmeni napjev biser je lokalne glazbene baštine jer se na Hvaru sačuvao u izvornom obliku. Ipak, svako mjesto pjeva ga malo drugačije – na svoj način. Posebnost Gospina plača leži u osnovnoj melodiji koja ima značajke gregorijanskog korala popraćenog izvornim pučkim napjevima pokoričke tematike. Pjevan u formi dijaloga, u njemu se izmjenjuju kantaduri i odgovoroči izvodeći štrofe kroz tužne, sjetne i nadasve misteriozne tonove. Na taj način pjevači oživljavaju tugu i bol jedne majke, ali i Isusovu muku, ispreplićući na duhovnoj razini procesijski hod sudionika s Isusovom kalvarijom. Pjevači plača, slijedeći mnogobrojnu povorku poput korote, odjeveni su u crno čime iskazuju tugu za umrlim Gospodinom. Napjev je pun misterioznosti, miran i razvučen, s impresivnim pauzama, a onda sve snažniji i uzburkaniji, dok ne dostigne lomljavu Hvarskih tenora. Pjev dvojice pjevača diže se jedinstveno, bez trunka odvajanja u ritmu, dikciji i izražaju. U njemu je sačuvan stih i dikcija tadašnje pučke crkvene poezije, u originalnoj čakavskoj riječi.
Dio Gospina plača:
O Isuse, Božji sine
Slava Tebi budi vike.
Spasitelj naš, gorku danas,
Smart na križu, podni za nas.
Nut mislimo ovdan danas
Ki na Križu umri za nas
Osim Gospina plača najinteresatniji galzbeni dijelovi procesije su još: PUČE MOJ i MUKA.